ח"כ חיים ביטון: "חתימה ההסכמים – תתכן בשעות הקרובות"

אסתי פלד No Comments on ח"כ חיים ביטון: "חתימה ההסכמים – תתכן בשעות הקרובות"

ח"כ חיים ביטון מש"ס לאבי מימרן ב"מהדורה המרכזית": "בעבר היו בעיות משפטיות על כל מיני דברים שנחתמו בהסכמים הקואליציוניים. לפחות אנחנו בש"ס הפעם בדקנו עם יועצים משפטיים את כל מה שנחתם שיהיה ניתן לביצוע" | האזינו לריאיון

צילום: Olivier Fitoussi/Flash90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לקראת החתימה על ההסכמים הקואליציוניים, ח"כ חיים ביטון מש"ס, שוחח עם אבי מימרן ב"מהדורה המרכזית". "רוב הדברים עם הליכוד סגורים, אולי נשארו עוד כמה דברים קטנים לסגור. החתימה יכולה להיות בשעות הקרובות" אמר ח"כ ביטון.

האם יהיו לכם בעיות עם סמוטריץ' בגלל גישות כלכליות שונות? הוא נשאל. "לא תהיה התנגשות מול סמוטריץ', כל מה שנחתם מוסכם על כלל המפלגות. לא חתמנו דברים עם הליכוד שסמוטריץ' לא מכיר. לא יהיו עוד דיונים, הממשלה תבצע את מה שנחתם" השיב הח"כ.

"רצינו להקים ממשלה בצורה מהירה ולסכם רק כותרות. לבסוף עשינו הסכמים מפורטים, כולל התקציבים. הדברים מוכנים ממש לביצוע.
בעבר היו בעיות משפטיות על כל מיני דברים שנחתמו בהסכמים הקואליציוניים. לפחות אנחנו בש"ס הפעם בדקנו עם יועצים משפטיים את כל מה שנחתם שיהיה ניתן לביצוע" הוסיף ח"כ ביטון.

על הכותרת של דה מרקר כביכול ילד חרדי מקבל יותר מילד בחינוך הכללי: "זה שקר מה שנכתב שם. זה לא הגיוני לומר שאנחנו מקבלים יותר, החינוך החרדי לא באופק חדש. מי שכתב את זה עשה חשבון כללי לתקציב הרשת וחילק בין תלמידים. אם הוא ייקח את תקציב משרד החינוך ויחלק לתלמידים, ייצא לו יותר לתלמידים בחינוך הכללי. זה פשוט לא הוגן מה שהוא עשה. יש הטעיה מכוונת בשיטת החישוב שלו. אנחנו לא מבקשים כסף כמו הרישמי. אנחנו מבקשים לקבל 55 אחוז. גם למוכש"ר וגם לרשתות".

על חוק הגיוס אמר: "הרבנים החליטו שקודם נקים ממשלה ואז ניכנס לפרטים של החוק. אני ישבתי אצל חלק מהרבנים בדיונים על החוק.
החוק יהיה תלוי בתקציב. כידוע, אם אין תקציב הממשלה נופלת. מה שבטוח שאנחנו מתקדמים הרבה יותר לכיוון חוק טל, אבל מי שיחליט בסוף אלו הרבנים. המטרה היא שלומדי התורה לא ייפגעו, אבל גם, שהחוק שיעבור יחזיק למשך שנים" כך ח"כ חיים ביטון מש"ס.

האזינו לריאיון המלא:

 



0 תגובות